Edit
Click here to add content.

De impact van ouderverstoting

Ik leer kinderen praten (over gevoelens) maar zelf doe ik het niet. Ik verschuil me graag veilig achter mijn producten en diensten. Als ik openlijk moet vertellen wat mij beweegt moet ik me kwetsbaar opstellen en dat doe ik liever niet. Alleen al dit bericht schrijven in mijn notities zorgt voor de nodige wrijving. “Wat gaan mensen wel niet van me denken?” of “Dit ga je toch niet delen op sociale media?” of “Niemand heeft hier wat mee te maken.” zijn gedachten die aan me voorbij flitsen. Maar ik wil kinderen en jongeren inspireren om open te zijn en zich niet te schamen voor wie ze zijn of wat ze meemaken maar daar juist kracht uit te halen. Begint dat dan niet bij mezelf?

En laat ik duidelijk zijn, ik ben niet opzoek naar medelijden, maar ik weet dat mijn verhaal bijdraagt aan mijn missie. Ik ontkom er blijkbaar niet aan. Dus (met gepaste tegenzin) bij deze.. in een notendop.. 

Mijn verhaal
Ik kom uit een gezin waar een vechtscheiding heeft plaatsgevonden. Met name de ouderverstoting had impact op mijn persoonlijkheid. Het gevoel dat ik mijzelf niet volledig kon uiten zorgde voor strijd in mijzelf. Ik was onzeker, had faalangst en sloot mezelf emotioneel af. Ik kon niet meekomen op school en zorgverleners kwamen niet tot de kern van mijn probleem. Ik ben van scholen gestuurd, ik heb vastgezeten en ben bijna veroordeeld tot een PIJ maatregel (jeugd-tbs). Ik was een boefje en zonder al te veel in details te treden zijn er een hoop dingen waar ik niet trots op ben. Achteraf gezien was ik ontzettend boos en zocht erkenning op de verkeerde manier. 

3 sleutelmomenten
Er zijn 3 momenten in mijn leven geweest die belangrijk waren voor mijn herstel. De eerste is dat een jeugdprofessional mij benaderde vanuit mijn passie; muziek. Dit zorgde voor een verandering in mijn gedrag en gaf richting aan mijn leven. Het tweede moment is het herstelde contact met mijn vader die ik 15 jaar niet gezien had (met name de wetenschap dat hij niet die vreselijke man was die ik voor ogen had was een opluchting.) Het derde moment was het plotseling overlijden van mijn vader nadat we net weer contact hadden. 

Regie in eigen handen
Een periode van middelmatige pieken en diepe dalen wisselden elkaar af. Ik wist dat ik moest veranderen. Maar waar begin je? Ik handelde vaak uit emotie, had depressieve gevoelens, kon niet omgaan met tegenslagen, was niet positief ingesteld, had torenhoge schulden en blowde de hele dag door. Oud gedrag moest plaatsmaken voor het nieuwe. Ik koos voor een zelfstudie en inspirerende personen waar ik mezelf aan optrok. Ik heb nooit geloofd dat het dal mijn eindbestemming zou zijn. Dat gaf mij de motivatie om te groeien als mens en ondernemer. Parallel aan deze periode liep de ontwikkeling van mijn droom Superskillz. 

Fundamentele verandering
En nu, pakweg 12 jaar later kan ik met trots vertellen dat ik het gered heb. Het was een lange weg maar ik zie een wereld vol met kansen, uit tegenslagen haal ik leerlessen, van negativiteit maak ik positiviteit en mijn (levens)ervaringen deel ik met kinderen en jongeren. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, ik run een eigen bedrijf met mijn vriendin en heb 2 gelukkige dochters. En niet geheel onbelangrijk; ik ben bezig met mijn missie om kinderen te helpen op een manier die mij ook geholpen heeft. Ik wil een fundamentele verandering brengen in hoe wij binnen het zorg- en onderwijsstelsel kinderen en jongeren mentaal weerbaar maken. Naar mijn inziens moet dit standaard in het lespakket opgenomen worden. 

Aangenaam, mijn naam is Mike, eigenaar van Superskillz, dit is wie ik ben en dit is mijn missie. 

Organisatie? Laten we een videocall inplannen om kennis te maken!

Superster: De Flexfactor 1 is een uitgebreid programma voor alle kinderen die meer wil leren over zichzelf, hun talenten en ambities. Na het kijken van een interactieve film, waarin zij zelf de keuzes maken, gaan de kids aan de slag met talloze uitdagende opdrachten. Spelenderwijs worden onderwerpen waarmee elk kind te maken krijgt stap voor stap behandeld. Denk aan erachter komen wat je leuk vindt en goed kan, populair zijn of gepest worden, omgaan met emoties, social media, mindset en vriendschappen. Naast deze cursussen gaan de kinderen, tijdens digitale workshops, aan de slag met hun eigen talent. Superster is een waardevolle toevoeging aan de ontwikkeling voor alle kinderen t/m 12 jaar. 

Thema’s:

Elk thema heeft zijn eigen module met verschillende creatieve opdrachten. De modules kan je onderaan deze pagina vinden. De thema’s worden in 3 niveau’s aangeboden op de pagina cursussen. 


Superster is voor kinderen die belemmerd worden in hun ontwikkeling en/of gedrag, waarbij sprake is van:

  • Faalangst
  • Woede uitbarstingen
  • Pesten/ gepest worden
  • Depressie/ somberheid
  • Eenzaamheid
  • Liegen
  • Angstgevoelens
  • Gebrekkig zelfvertrouwen
  • Perfectionisme
  • Scheiding van ouders
  • Moeite met omgaan met tegenslagen
  • Gebrekkig doorzettingsvermogen
  • Overgewicht

Kinderen waarbij sprake is van gedragsstoornissen, zoals:

  • ASS (Autisme Spectrum Stoornis)
  • ADHD (Attention Deficit Disorder)
  • ODD (Oppositional Defiant Disorder)
  • MCDD (Multi Complex Disorder)
  • DCD (Developmental Coördination Disorder)
  • Hechtingsproblematiek


1 maand gratis testen?

Laat uw gegevens achter

Binnen 24 uur
sturen wij u een bericht met inloggegevens.